Stellenausschreibung der Fernuniversität Hagen

Als einzige staatliche Fernuniversität im deutschen Sprachraum sind wir seit mehr als 40 Jahren erfahren im lebensbegleitenden und lebenslangen Lernen. Dabei eröffnen wir unseren Studierenden flexible Studienmöglichkeiten auf Basis eines Blended-Learning-Studienmodells.

An unseren fünf Fakultäten entwickeln wir mit fachbezogener und fachübergreifender Forschung zukunftsweisende Lösungen.

Wenn Sie in der Fakultät für Wirtschaftswissenschaft, Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Organisation und Planung, ab dem nächstmöglichen Zeitpunkt diese Aufgaben mitgestalten möchten, dann bewerben Sie sich auf die zwei Stellen als

wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in für die Fakultät Wirtschaftswissenschaft

befristet in Teilzeit (75%)
Entgeltgruppe 13 TV-L

Ihre Aufgaben:
  • Sie wirken bei der Erstellung und Überarbeitung von Fernstudienmaterial und Einsendeaufgaben mit.
  • Sie beteiligen sich bei der Durchführung von Fernstudienkursen und Präsenzveranstaltungen (Seminare/Praktika).
  • Seminar-, Bachelor- und Masterarbeiten werden von Ihnen unterstützend betreut.
  • Sie helfen bei der Bearbeitung von Verwaltungsaufgaben des Lehrstuhls mit.
  • Sie wirken bei Forschungsvorhaben des Lehrstuhls mit.

Es handelt sich um eine Tätigkeit, die eine Anwesenheit in Hagen einschließt.

Ihr Profil:

  • Sie verfügen über ein abgeschlossenes Universitätsstudium der Wirtschaftswissenschaft mit Prädikatsexamen (M.Sc./Diplom) und mindestens einem Schwerpunkt in Organisation, Personalmanagement, Unternehmensführung oder Internationalem Management.
  • Interesse an einer Promotion sowie den Forschungsschwerpunkten des Lehrstuhls setzen wir voraus.
  • Daneben wird Einsatzbereitschaft, Eigenständigkeit und Teamfähigkeit erwartet.
  • Unabdingbar sind sehr gute Deutschkenntnisse.

Haben wir Ihr Interesse geweckt? Dann freuen wir uns über Ihre Bewerbung bis zum 03.10.2021 über unser Online-Formular.

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Call for Applications: Austrian Early Scholars Workshop in Management

The 9th Austrian Early Scholars Workshop in Management
November 19–20, 2021
@ JKU—Johannes Kepler University, Linz, Austria

The Ninth Austrian Early Scholars Workshop in Management provides an opportunity for advanced PhD students and academics in early career stages from all countries to present their research and discuss it with colleagues and professors from international and Austrian universities. In addition to facilitating intellectual exchange, this program supports the development of a global network of Early Scholars interested in management and organization studies from institutional, organizational and behavioral perspectives.

Workshop Conveners & Faculty Members

  • Robert M. Bauer, Professor of Organization and Innovation (JKU Linz)
  • Giuseppe Delmestri, Professor of Change Management & Management Development (WU
  • Vienna)
  • Renate Ortlieb, Professor of Human Resources (University of Graz)

Faculty

  • John Amis, Professor of Strategic Management & Organisation (University of Edinbrugh)
  • Regine Bendl, Professor of Gender & Diversity (WU Vienna)
  • Claudio Biscaro, Professor of Leadership & Change Management (JKU Linz)
  • Matthias Fink, Professor of Innovation & Entrepreneurship (JKU Linz & ARU Cambridge)
  • Thomas Gegenhuber, Professor in Management of Socio-Technical Transitions (JKU Linz)
  • Renate Meyer, Professor of Organization Studies (WU Vienna & CBS Copenhagen)
  • Markus Reihlen, Professor of Strategic Management & Digital Transformation (Leuphana University)
  • Elke Schüßler, Professor of Organization (JKU Linz)
  • Jörg Sydow, Professor of Management and Inter-firm Cooperation (FU Berlin)
  • Paul Tracey, Professor of Innovation and Organization (Cambridge University)
  • Eero Vaara, Professor in Organisations Impact (Oxford University)

Target Group and Eligibility

The target group of the Workshop is early career scholars who intend to pursue an academic career in the fields of organization and management theory, strategy, innovation, entrepreneurship, organizational behavior, HRM, international management or public management. The Workshop is open to academics in early stages of their academic careers and PhD students who have already completed a substantial part of their dissertation projects.

The Austrian Early Scholars Workshop in Management invites research that covers a broad range of topics and draws from a variety of theoretical and methodological approaches. In addition, given faculty members’ extensive expertise in institutional theory as well as in organizational change, innovation and entrepreneurship, the Workshop provides an environment particularly conducive to research in these areas.

Application Process

Applicants are requested to submit a CV and a short essay (max. 2,000 words) that summarizes their research to be presented during the Workshop. Please upload your CV and short essay no later than October 3, 2021 to https://web.tresorit.com/r#MhlCWFh-Ybj10xbhGUkJSg.

Notification of acceptance is sent out no later than October 10, 2021. A longer paper, either an extended essay (max. 4,000 words) or a full paper (max. 8,000 words), must be submitted by November 10, 2021 for distribution to discussants and participants.

Workshop Format

All participants present a piece of empirical or conceptual research during the Workshop. Each participant is assigned one of two formats: (1) presentation in a plenary session (twenty minutes for presentation, followed by ten minutes for feedback from two discussants and ten minutes for open discussion); (2) discussion at a development roundtable with four Early Scholars and two faculty members (five minutes for introductory statement followed by 25 minutes for everyone at the roundtable to provide feedback based on their advance reading of the paper, and open discussion).

To be able to contribute fully to the discussions and aid their fellow researchers, participants are required to prepare by reading their colleagues essays and full papers prior to the Workshop. Essays and papers are distributed electronically one week prior to the Workshop.

Program and Fees

The Workshop commences on November 19, 9:00 a.m. We adjourn no later than November 20, 4:00 p.m. There are no participation fees for accepted Early Scholars. The Workshop Dinner on Friday is covered by the organization.

Conference Venue

The Workshop is held at the JKU Campus in Linz, Austria (https://www.jku.at/en/campus/the-jku-campus). The campus is conveniently accessible by public transportation: A streetcar runs from the train station to the campus. Frequent, fast trains connect Linz to Vienna, Salzburg and Munich (https://tickets.oebb.at/en/ticket/travel?cref=oebb-header).

We also offer a few slots for virtual participation in a development roundtable to provide Early Scholars, who cannot travel to Linz, with an opportunity to give and receive feedback.

Accommodation

Participants are responsible for their travel arrangements and accommodation. We reserved hotel rooms close to campus. Program coordinators will contact accepted participants and, if desired, provide support with booking suitable accommodation.

COVID-19 Pandemic: Safety Measures and Disclaimer

After almost two years of online communication, we seek to provide Early Scholars with an opportunity for face-to-face dialogues and spontaneous personal interaction both during and beyond the official Workshop program. JKU has implemented strict safety protocols to prevent the spread of COVID-19 and will continue to do so. Since it is by far the most effective preventative measure, we kindly ask participants to arrive fully vaccinated, thereby protecting everyone present and easing scholarly and social togetherness. Some uncertainty will however remain: should free travel to and from Austria not be possible in November, the
Workshop will have to be cancelled. We provide an update on the COVID-19 situation together with the notifications of acceptance by October 10.

Call for Applications

Stellenausschreibung der Universität Osnabrück

Das Fachgebiet BWL/Unternehmensführung des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaften sucht zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine*n

wissenschaftliche*n Mitarbeiter*in, Postdoc (m/w/d)
(Entgeltgruppe 13 TV-L, 100 %)

befristet für die Dauer von drei Jahren.

Ihre Aufgaben:

  • Mitarbeit an den Forschungsprojekten (insb. auch Projekt VoI) und Publikationsvorhaben des Fachgebiets
  • Forschung im Bereich der Forschungsschwerpunkte des Fachgebiets
  • Mitarbeit bei der Einwerbung von Drittmittelprojekten
  • Konzeption, Vorbereitung und Durchführung vorlesungsbegleitender Übungen und anderer Veranstaltungen im Bachelor- und Masterstudium sowie Betreuung von Seminar- und Abschlussarbeiten
  • Mitarbeit im Fachgebietsteam und Beteiligung an organisatorischen Aufgaben am Fachgebiet
  • Gelegenheit zur Habilitation ist gegeben

Einstellungsvoraussetzungen:

  • Abgeschlossenes wissenschaftliche Hochschulstudium im Bereich Wirtschaftswissenschaften oder benachbarter Disziplin
  • Promotion im Bereich Wirtschaftswissenschaften oder benachbarter Disziplin
  • sehr gute Kenntnisse im Bereich BWL/Unternehmensführung, d.h. Kenntnisse in einem oder mehreren der Forschungsschwerpunkte des Fachgebiets (theoretische Modellierung, Nachhaltigkeit, Spieltheorie, Personal/Mikroökonomik, Personal und Organisation, experimentelle Wirtschaftsforschung)
  • sehr gute Methodenkenntnisse und Erfahrungen in quantitativ-experimenteller Forschung sowie Kenntnisse in der Datenanalyse bzw. die Bereitschaft, diese zu erwerben
    Idealerweise verfügen Sie über:
  • Publikationen in wissenschaftlichen Fachzeitschriften
  • Erfahrung mit Drittmittelprojekten
  • erste Erfahrung als Postdoc
  • sehr gute Kenntnisse der englischen Sprache
  • Teamfähigkeit, eine hohe Leistungsbereitschaft sowie die Fähigkeit zum eigenverantwortlichen Arbeiten

Wir bieten Ihnen:

  • ein exzellentes Forschungsumfeld und die Förderung Ihrer wissenschaftlichen Weiterentwicklung
  • ein angenehmes Arbeitsklima mit wissenschaftlichen Freiräumen in einem zielorientiert arbeitenden und motiviertenTeam
  • eine interessante und abwechslungsreiche Tätigkeit

Auf die Möglichkeit einer Teilzeitbeschäftigung wird hingewiesen.

Als familiengerechte Hochschule setzt sich die Universität Osnabrück für die Vereinbarkeit von Beruf und Familie ein.

Die Universität Osnabrück will die berufliche Gleichberechtigung von Frauen und Männern besonders fördern. Daher strebt sie eine Erhöhung des Anteils des im jeweiligen Bereich unterrepräsentierten Geschlechts an.

Schwerbehinderte Bewerber*innen werden bei gleicher Eignung bevorzugt berücksichtigt.

Bewerbungen mit vollständigen Unterlagen (Motivationsschreiben, Lebenslauf, Zeugnisse und Dokumente, drei Referenzen) in einer pdf-Datei richten Sie bitte bis 03.10.2021 an Prof. Dr. Julia Müller julia.mueller@uni-osnabrueck.de. Bei Fragen zu dieser Stellenausschreibung wenden Sie sich gerne an Prof. Dr. Julia Müller. Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung.

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Stellenausschreibung der Freien Universität Berlin

Am Management Department des Fachbereichs Wirtschaftswissenschaft der Freien Universität Berlin ist eine Stelle als wiss. Mitarbeiter/-in zu besetzen. Die Professur für Gender, Governance, und internationales Management befasst sich in Lehre und Forschung mit Management und Governancethemen, insbesondere in Bezug auf Personal und Arbeit. Ein spezieller Fokus liegt außerdem auf den Themen Globalisierung, Digitalisierung, und Gender Equality. Die qualitative Methodenlehre und die Anwendung qualitativer Forschungsdesigns in der Forschung bilden einen besonderen Schwerpunkt unserer Arbeit.

Die Aufgaben umfassen im Wesentlichen wissenschaftliche Dienstleistungen in Forschung und Lehre im Arbeitsbereich der Professur für Gender, Governance und internationales Management. Dazu gehören Lehre im Umfang von 2 SWS in den Studiengängen Bachelor Betriebswirtschaftslehre und Master of Science in Management & Marketing; die Mitarbeit an forschungsbezogenen Aufgaben wie z.B. die Entwicklung von Drittmittelanträgen und die Organisation von Tagungen und Workshops sowie Mitarbeit bei den Selbstverwaltungsaufgaben der Professur und des Fachbereichs.

Die Stelle dient der eigenen wissenschaftlichen Qualifizierung (Promotion).

Bewerbungsende ist 27.9.2021.

Weitere Informationen zur Stelle und zur Professur finden Sie www.wiwiss.fu-berlin.de/kirsch

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CfP: Green HRM and Sustainable Behavior: New Developments and Challenges

CALL FOR PAPERS

Hybrid format: Campus of WU Vienna and online

17-18 March 2022

International Conference

“Green HRM and Sustainable Behavior: New Developments and Challenges”

This international conference on 17-18 March 2022 hosted by the Vienna University of Economics and Business (WU Vienna) and the University of Augsburg addresses new developments in and challenges for Green HRM and Sustainable Behavior in and of organizations. Since the research field of Green HRM and Sustainable Organizational Behavior has grown quickly, we aim to offer an opportunity for international scholars to present and discuss recent findings of their studies. In addition, this conference marks the end of our FWF/DFG funded project on “Comparative Green HRM” led by Michael Muller-Camen and Marcus Wagner.

We welcome high quality contributions and work-in-progress submissions across research fields and theoretical backgrounds that advance our understanding of current developments and challenges (e.g. tensions and paradoxes) in the context of Green HRM and Sustainable Behaviors in the workplace. Potential areas of interest include, but are not limited to:

  • Theoretical and/or empirical contributions on recent developments and challenges in Green HRM practices and Sustainable Behavior
  • Multi-level and comparative perspectives on Green HRM practices, Sustainable Behavior and their respective antecedents and outcomes
  • Responses to challenges of Sustainable Behavior that materialize in tensions, contradictions or paradoxes of sustainability
  • Nested and multi-level paradoxes that result from the inherent complexity of sustainability in a workplace context as well as preferences, norms, and (dis-)incentives for Sustainable Workplace Behaviors
  • Mixed methods approaches for investigating Sustainable HRM/company policies, Sustainable Behaviors, and their interplay
  • Research into the process and outcomes of determining key issues and policies for Strategic Green HRM within and between companies

Organizers:

WU Vienna and University of Augsburg: The Austrian Science Fund (FWF) and the German Research Foundation (DFG) fund the conference.

Scientific Committee:

  • Prof. Susan E. Jackson (Department of Human Resource Management, Rutgers – The State University of New Jersey)
  • Prof. Yuan Jiang (Harbin Institute of Technology)
  • Prof. Michael Müller-Camen (Institute for Human Resource Management, WU Vienna)
  • Prof. Pascal Paillé (NEOMA Business School)
  • Prof. Andrew Spicer (Darla Moore School of Business, University of South Carolina)
  • Prof. Shuang Ren (Deakin Business School, Deakin University)
  • Prof. Douglas Renwick (Nottingham Business School, Trent University)
  • Prof. Marcus Wagner (Faculty of Business Administration and Economics, University of Augsburg)
  • Prof. Maurizio Zollo (Department of Management and Entrepreneurship, Imperial College London)

Date:

Thursday, 17 March 2022 to Friday, 18 March 2022, 13.00 to 21.00 CET

Venue:

Online – The access details will be sent to your email address a few days prior to the event, and at the Campus of WU Vienna

Paper Submission and Registration:

Please submit either a full paper or a short paper including a title page with title, author names and affiliations, 150-word abstract, and up to 5 key words. Submissions should follow a specific format (i.e., 12 pt, Times New Roman or Arial; margin left/right: 2.5 cm; line spacing: 1.5). The maximum length of a full paper is 40 pages and for a short paper 10 pages (including title page, all tables, graphs, figures, appendices, and references).

You can submit your paper from 1 September until 1 December 2021 by using the online form on our website: https://www.wu.ac.at/en/persm/green-hrm/konferenz-2022

We will send out the submissions for peer-review and inform you in a timely manner if your paper is accepted for the conference.

The registration is open from 13 December until 20 February on our website. You will be asked to indicate if you will participate in person or online. More information on the registration will follow. Participation is free of charge.

For further information, please contact the two organizers michael.muller-camen@wu.ac.at or marcus.wagner@wiwi.uni-augsburg.de.

 

Stellenausschreibung der Ludwig-Maximilians-Universität München

The Institute for Leadership and Organization (ILO) is looking to fill the following vacancy
by January 1, 2022 at the earliest:

Post-Doctoral Researcher (m/f/d)
(Pay Grade A13, full-time)

The Team
We work internationally in an open and cooperative atmosphere. Our research in the fields
of leadership, organization and innovation contributes at the highest scientific level to solving
current practical problems. We present our work at international conferences and publish in
leading international journals such as AMJ, Org. Science, JIBS or JPIM.

Your Tasks
You conduct high-quality management research in collaboration with Professor Hoegl and
the Institute team. You teach courses (in our content domain) in the Bachelor’s and Master’s
programs of the school and supervise students with their theses (for a teaching load of five
hours per week). Moreover, you act as a mentor for the Institute’s doctoral students and gain
respective leadership experiences. With your teaching and research, you will work towards
the completion of a habilitation (German post-doctoral degree).

Your Profile

  • A completed PhD degree or its equivalent in Business or Psychology or neighboring
    fields, with a special emphasis on organizational behavior, organization theory or
    innovation management.
  • A proven publication track record in top-tier management or psychology journals on
    topics of organization, leadership or innovation, or publication potential as evident in
    working papers or submitted papers that are invited for revision.
  • A very good understanding of quantitative methods, including study design and statistical
    analyses, and a very good command of relevant software packages, such as R, Mplus,
    HLM, Stata, and/or SPSS.
  • Alternatively, a very good understanding of qualitative methods (e.g., longitudinal
    inductive studies).
  • Excellent oral and written English proficiency as well as relevant teaching experience
    (ideally with formal student evaluations).
  • Experience and readiness to engage with leaders and organizations in field work.
  • The ability to work in and guide a team; curiosity and discipline, self-reliance and
    initiative taking, as well as integrity and creativity.

Position and Application
Your workplace is centrally located in Munich (LMU’s main campus) and is very easy to reach
with public transport. The position is limited to three years with a possible extension of a
further three years. If all the requirements of civil service law are met, you can be appointed
as a temporary civil servant, otherwise on a TV-L E13 pay grade appointment. Severely
handicapped applicants will be preferred if they are otherwise of equal suitability. There is
the possibility of part-time employment. Applications from women are welcome. Please send
your application documents (cover letter, CV, publication list etc.) in electronic form only (all
documents in one PDF file no larger than 10 MB) to Prof. Dr. Martin Hoegl at ilo@bwl.lmu.de.

Application deadline: Oct. 15, 2021

Review of applications begins immediately and the search continues until the position is filled.
Further information on the Institute for Leadership and Organization can be found at:
https://www.en.ilo.bwl.uni-muenchen.de/index.html

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Stellenausschreibung der Universität Bielefeld

In der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften ist eine Stelle als Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in (m/w/d) zu besetzen.

Ihre Aufgaben

  • Forschung im Bereich Human Resource Management, insbesondere zu den Themen
    Führung und/oder New Work; methodisch ist eine Ausrichtung in quantitative empirische Verfahren erwünscht (65 %)
  • Unterstützung in der Lehre in den BA- und MAVeranstaltungen des Lehrstuhls für BWL, insbesondere Human Resource and Family Business Management im Umfang von bis zu 2,6 LVS, einschl. Mitarbeit bei der Prüfungstätigkeit, Betreuung von Seminar- und Abschlussarbeiten (25 %)
  • Mitarbeit in der akademischen Selbstverwaltung (10 %)

Unser Angebot

  • Vergütung nach E13 TV-L
  • befristet auf 3 Jahre (§ 2 Abs. 1 Satz 1 WissZeitVG; entsprechend den Vorgaben des WissZeitVG und des Vertrages über gute Beschäftigungsbedingungen kann sich im Einzelfall eine abweichende Vertragslaufzeit ergeben)
  • Teilzeit 66 %
  • interne und externe Fortbildungsmöglichkeiten
  • Vielzahl von Gesundheits-, Beratungs- und Präventionsangeboten
  • Vereinbarkeit von Familie und Beruf

Das erwarten wir

  • abgeschlossenes wissenschaftliches Hochschulstudium im Bereich
    Wirtschaftswissenschaften, Psychologie, Statistik oder einem verwandten Gebiet (mit Prädikatsexamen)
  • stark ausgeprägtes Interesse für quantitative Forschungsmethoden und das Interesse sowie die Bereitschaft, diese zu vertiefen
  • selbstständige, eigenverantwortliche und engagierte Arbeitsweise
  • ausgeprägte Organisations- und Koordinationsfähigkeit
  • kooperative und teamorientierte Arbeitsweise
  • sehr gute Ausdrucksfähigkeit in Deutsch und Englisch (in Wort und Schrift)

Das wünschen wir uns

  • Berufserfahrung, z.B. als wissenschaftliche Hilfskraft, wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in oder vergleichbar
  • Softwarekenntnisse (SPSS, Mplus, R, STATA)

Interessiert?
Dann freuen wir uns über Ihre aussagekräftige Bewerbung. Bitte übersenden Sie uns hierfür Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen unter Angabe der Kennziffer Wiss21863 per E-Mail in einem pdf-Dokument an kai.bormann@uni-bielefeld.de oder per Post an die angegebene Adresse. Bitte beachten Sie, dass Gefährdungen der Vertraulichkeit und der unbefugte Zugriff Dritter bei einer Kommunikation per unverschlüsselter E-Mail nicht ausgeschlossen werden können. Informationen zur Verarbeitung von personenbezogenen Daten finden Sie unter diesem Link: https://jobs.uni-bielefeld.de/system/file/2019_DS-Hinweise

Bewerbungsfrist: 30.09.2021

Kontakt
Prof. Dr. Kai Bormann
0521 106-6879
kai.bormann@uni-bielefeld.de

Anschrift
Universität Bielefeld
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Prof. Dr. Kai Bormann
Postfach 10 01 31
33501 Bielefeld

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Stellenausschreibung der Otto-Friedrich-Universität Bamberg

Die Otto-Friedrich-Universität Bamberg steht für Forschungsstärke, kompetenzorientierte Lehre und ein weltoffenes, familiäres Miteinander. Mit flachen Hierarchien, moderner Infrastruktur und familienfreundlichen Leistungen ist die Universität Bamberg eine attraktive Arbeitgeberin, die ihren Beschäftigten zukunftssichere Perspektiven bietet. Werden Sie Teil davon als

Wissenschaftliche Mitarbeiterin / Wissenschaftlicher Mitarbeiter (m/w/d)
(50% bis 75% der regelmäßigen Arbeitszeit; Entgeltgruppe 13 TV-L)

oder

Akademische Rätin auf Zeit / Akademischer Rat auf Zeit (m/w/d)
(100% der regelmäßigen Arbeitszeit; Besoldungsgruppe A 13)

am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Personalmanagement und Organisational Behaviour. Die Stelle ist auf maximal sechs Jahre befristet mit dem Ziel einer Promotion bzw. Habilitation. Es handelt sich um eine Qualifizierungsstelle im Sinne des Wissenschaftszeitvertragsgesetzes (WissZeitVG).

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Call for Applications: Starter Scholarships Summer 2022

2 STARTER SCHOLARSHIPS FOR DOCTORAL CANDIDATES

The scholarships are available from 1 April 2022 for the duration of one year. We welcome applications from candidates aiming to write their doctoral thesis at the Bamberg Graduate School of Social Sciences. The school supports scholarship holders through personal mentoring, workshops and support services. The Bamberg Graduate School of Social Sciences is a multidisciplinary Graduate School funded by the Bavarian State. We are seeking to stimulate and guide cutting-edge doctoral research on some of the most crucial challenges modern knowledge-based societies are facing

Qualification & Requirements

We are inviting applications by highly qualified graduates from the fields of Sociology, Psychology, Educational Science, Political Science, Labour and Educational Economics, Demography and Statistics. Candidates must hold a Master’s degree (or equivalent) in one of the aforementioned subjects or be very close to completion.Successful applicants will be required to take up their residence in Bamberg, a city noted for its high quality of life and great conditions for research and study. Starter Scholarships amount to a monthly stipend of 1,468.00 EUR, plus other allowances according to the Graduate School’s guidelines. The Graduate School is committed to diversity, equal opportunities and the compatibility of family and career.

Call for Applications

Stellenausschreibungen der Universität Würzburg

An der wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät der Universität Würzburg sind aktuell die folgenden vier Professuren ausgeschrieben:

  • Juniorprofessorin/Juniorprofessor (m/w/d) für „Data Science in Business and Economics“ (Besoldungsgruppe W1)
  • Juniorprofessorin/Juniorprofessor (m/w/d) für „Data Science in Business and Economics“ (Besoldungsgruppe W1 mit Tenure-Track auf eine Universitätsprofessur der BesGr. W3)
  • Juniorprofessorin/Juniorprofessor (m/w/d) für „Marketing Analytics“ (Besoldungsgruppe W1 mit Tenure-Track auf eine Universitätsprofessur der BesGr. W3)
  • Universitätsprofessor/Universitätsprofessorin (m/w/d) für „Data Science in Business and Economics“ (Besoldungsgruppe W3)

Nähere Informationen finden Sie hier:

https://www.wiwi.uni-wuerzburg.de/aktuelles/news/single/news/aktuelle-ausschreibungen-wissenschaftlicher-stellen/